30 Ekim 2015 Cuma

Bu Haftasonu Steve McCurry ile buluşalım

 1984 yılında-ki benim doğmama henüz altı yıl gibi bir zaman var iken- dünyanın bir yerinde yine kanlı ve acımasız bir savaş sürüyor, insanlar tıpkı şimdiki gibi evlerinden, yurtlarından oluyordu...
 İşte o yıl Sovyetler Birliği ve Afganistan arasındaki savaş yüzünden, kendini henüz on üç yaşında iken Pakistan'daki bir mülteci kampında bulan Şarbat Gula, benzer hikayeyi yaşayan insanlardan sadece biriydi.
 Böyle okuduğunuzda kim olduğunu bilmiyormuşsunuz gibi gelebilir ama bir çift yeşil göz ile bakışları dünyaya işlemiş bir kadını unutmak mümkün değil!
 
   
  (Steve McCurry- Afgan Kızı 1984)
  
 Bu fotoğraftaki "Afgan Kızı" olarak bilinen Şarbat Gula'yı objektifinden bizlere yansıtan ve savaşın o yürek burkan, çetin ve donuk yüzünü en gerçekçi haliyle gösterebilen bir sanatçıdan, o kareyi dünyanın hafızasına kazıyan Steve McCurry'den bahsetmek istiyorum bugün..
 İki hafta önce bir pazar günü Ankara Cer modern'deki fotoğraf sergisini gezme fırsatı bulup, bir kez daha hayran kaldığım sanatçıda beni etkileyen birçok detay var.      
 Fotoğraf sanatıyla profesyonel olarak ilgilenenler daha teknik bakabilirler tabii ama ben tamamen gözüme ve duygularıma hitap eden bir görsel seremoniden bahsetmek istiyorum.

     (Afganistan'da bir kömür madencisi)

 McCurry'nin; hikayesi olan, insan yaşamından kesitler sunan, dünyanın keşfedilmemiş, el değmemiş güzellikteki coğrafyaları ve kültürlerini vizöründen dünyaya büyük bir görsel şölenle gösterebilen bir usta olduğunu tekrar anladım. 
 Sergiyi; Hindistan, Tayland ve Türkiye dahil olmak üzere beklemediğiniz rotalarla karşılaşıp, yüzünüzde hoş bir gülümseme ile gezeceğinizden, yakalanan karelerin kendi içindeki ahengini ve huzurunu sizin de içinizde hissedeceğinizden eminim. 

     (Fil ile kitap okuyan adam, Tayland)

 Ve beni en çok etkileyeni ise kültürlerin değer yargılarının, gündelik rutinlerinin ; üzerinde yaşadığımız tek bir gezegende ne kadar büyük farklılıklar gösterdiği idi.  

   (Holi Festivali'nde dini bir lider,Myanmar)
 
 Bir fotoğraf sergisine bu açıdan bakmak ne kadar doğrudur bilemiyorum ama sanırım kişisel ilgi alanım ve mesleğimden ötürü fotoğrafların kalitesi, tekniği gibi detaylardan ziyade duygusu beni daha çok etkiledi. 
 Son olarak serginin devamını görebilmeniz için size güzel bir pazar programı önererek yazıma son veriyorum. Bu Pazar, güne Cer Cafe'deki açık büfede güzel bir kahvaltı ile başlayıp, sonrası için Steve Mccurry sergisini ziyaret edebilirsiniz, asla pişman olmayacaksınız. Keyifli tatiller☺️ 
 Not:  Sergi 13 Aralık'a kadar Ankara Cer Modern'de devam ediyor.
 
Not2: Tabii bu plana saat 17.00'ye kadar oy kullanmış olmayı da eklemeyi unutmayalım lütfen;)

Not3: Steve McCurry hakkında daha fazla bilgi ve fotoğrafları için: •http://www.magnumphotos.com/C.aspx?VP3=CMS3&VF=MAGO31_10_VForm&ERID=24KL535AWZ

Busi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder