14 Ocak 2017 Cumartesi

SÖZ VERDİK BİZ!!! :)

Herkese koskocamaan musmutlu bir merhaba:)
Yeni yıla her ne kadar kötü haberlerle girmiş olsak da hayata bir yerinden tutunup devam ediyoruz ve bu yılın benim için ilk güzel olayını yeni yılın ilk Cumartesi akşamı sevdiklerimle birlikte yaşadım. 
Söz merasimimizi büyük bir heyecanla ve keyifle gerçekleştirdik.
 Havanın büyük muhalefeti olsa da sevdiklerimiz tüm zorluklara rağmen bizi yalnız bırakmadılar bir kez de buradan teşekkür ediyorum hepsine teker teker. 
Gelelim tüm detaylara:)
Aylar öncesinden detaylar kraliçesi annemle kafamızda bir sürü fikirle bugünü planladık. 
Elbise, pasta, mekan, hediyelik, menü, davetliler her şeyi ince ince planladık. Biz söz merasimimizi bir mekanda yapmayı tercih ettik, başta biraz çekincelerimiz olsa da gecenin sonunda herkesin mutlu ayrıldığını görünce doğru seçim yaptığımızı anladık. 
Söz için OR-AN'daki Hotel Monec'i seçtik. Başta Nurçin Hanım ve Semih bey olmak üzere tüm ekibe çook teşekkür ederiz. Servis, salon, yemekler her şey çok güzeldi. Bizi misafirlerimize karşı hiç mahçup etmediler.
 Hazırlıklar haftalar öncesinden başladı aslında:)
Ben boş vakitlerimde pinterestten sürekli masa düzenlerine, instagramdan damat kahvesi için fincanlara bakar durumdaydım.
 Kendi tarzıma en uygun masa düzenini pinterestten buldum. 
Benim için eskiler, eskiye dair eşyalar daha doğrusu anısı olan her şey çok önemli olduğu için vintage bir konsept düşündük.
 İlham kaynağım ise;

bu fotoğraf oldu:)
Buradan yola çıkarak masayı kendi anılarımla bezedim. Açıkcası biriktirmeyi çok seven bir insan olduğum için hiç zorlanmadım:)
Zorlandığımız tek konu anneannemden kalan Singer dikiş makinesini mekana götürmekti:) Desteklerini esirgemeyen Emisi, Anıl ve Can'a çook teşekkürler, bıktırdım onları:)
Ama ne yapalım hedefe giden yolda çekilen çile kutsaldır:)
Anneannemin inci kolyesi, Çerkes kızı olmanın nişanı mızıkamız, dantel örtümüz,eski fotoğraflar ile kendime uyarladığım aklımdaki resim, çiçekleri de ekleyince hayalimdekinden de güzel oldu ve çok içime sindi. 
Bu arada çiçekler için de günler öncesinden Tunalı Kelebek Çicekçiliğe gittiğimde seçtiğim pastel  renklerdeki çiçeklere,  minik sukulentleri de ekleyip gönderen Can Bey'e de çok teşekkür ediyorum:)
Makineyi, yine evden getirdiğim bir kilimin üzerine yerleştirip, arkadaki perdeye ise annemin günler öncesinden isimlerimizin baş harflerini ve gecenin tarihini işlediği etaminleri de minik mandallarla iliştirdikten sonra ortaya çıkan görüntü bizi çok heyecanlandırdı:)



Salonun hazırlığından haftalar önce kendimi hazırlamaya başlamıştım:)
Hiçbir işi son dakikaya bırakmayı sevmediğim için o gün giyeceğim elbisem de tabii ki kafamda hazırdı. Yine pinterest sağolsun, tam tarzıma uygun elbisenin görselini buldum ve diktirmeye karar verdim. Dikimini çok beğendiğim Asuman ablacığımın marifetli ellerinden tam istediğim gibi bir elbise çıktı ve yapılacaklar listesinden bir madde daha hakkıyla yerine getirildi:)




         Her ne kadar son dakikaya kalmasın istesem de, bir panik hali yaşadım:)  Burayı okumayacaklarını bilsem de saçım için Panora Paris Kuaför Oğuz Bey'e ve Mac'ten Miray Hanım'a tüm stresimi ve paniğimi hoşgörüyle karşıladıkları için çook teşekkür ederim:)

Tekrar merasime dönecek olursak misafirler salona gelirken heyecan yoktu, Emirler geldiğinde de çok heyecan yoktu. 
Ne zaman ki büyük amcamız sözü alıp isimlerimizi söyledi beni bir ateş bastı:) Sonrasını çok net hatırlamıyorum, yüzükleri takmamız, kahveleri servis etmem parça parça flu hala:)
İnsan böyle özel günlerinde her ne kadar her anı hatırlamak istese de beceremiyor galiba. Ben pek beceremedim yani hala açık noktalar var:)
 Yüzükler demişken, ben özel bir nişan tepsisi arayışına girmedim. Konsepte uygun olarak yine antika değeri olan bir şekerliği vizon kurdelerler ile süsleyerek kullandık. 


Kahve servisine başlayıp damat kahvesini hazırlamaya sıra gelince sevgili kızlar Emir'e spesiyal bir tat yarattılar, engel olamadım:) 
 Detaylar düşünülürken kuşkusuz ki en büyük önem damat kahvesi için fincan seçmeye verildi. Günlerce annemle birbirimize fotoğraflar gönderip, nasıl bir fincan seçeceğimizi konuştuk. Farklı, ona özel, şık bir şey olmalıydı. Özellikle koyu renk bir şey arayışındaydım. Birkaç fincan almış olsam da tam içime sineni bulamamıştım.
 Tek renk siyah kahve fincanı bulmanın ne kadar zor olduğunu bilemezsiniz:) Annem imdadıma yine yetişti ve tam istediğim gibi bir tane buldu. 
Fincanın hem Emir'e özel hem de çok sade ve şık olmasını istiyordum. Bu yüzden sade bir fincana sadece ismini yazdırmaya karar verdim. Bunun için ise Kızılay Limon Bazardan Erkan Bey imdadımıza yetişti ve fincanı istediğim hale getirdi:)


Kahve servisi de bittikten sonra misafirlerimize menüdeki ikramlıklar servis edildi ve sonra beni en çok heyecanlandıran hazırlığım,pastamızı kesmeye sıra geldi:)
Heyecanlandırdı çünkü sanırım bu geceye dair en çok uğraştığım şeylerden biri pastaydı.
 Epey bir yer ile görüştükten sonra Ekşi Maya'nın sahibi Ecem Hanım ile görüşünce aklımda hiç şüphe kalmadı ve kararımı verdim.
 İstediğim şeye nokta atışı yaparak tam istediğim pastayı hazırlayan Ecem Hanım'a ve Ekşi Maya'ya koskcaman bir teşekkür ediyorum.
 Bize tadım imkanı da sunan Ecem Hanım ile görüşmemizden sonra hem şık, hem hafif hem de lezzetli olması için çikolatı kek içine limon aromalı bademli bir pasta tasarladık. Naked cake olmasını istediğim için üzerine konsept ile uyumlu çiçekler istiyordum ki burada da Ecem Hanım benim yerime harika zevkli seçimler yaptı ve ben her ne kadar tadına
 bile bakamamış olsam da o gün için bir hayalimi daha gerçekleştirdim:)


Siz de özel günleriniz için hem şık hem de lezzetli bir pasta isterseniz Ekşi Maya hayalinizdekinden ötesini gerçekleştiriyor, haberiniz olsun:)
Evet o gece heyecandan ve koşturmacadan dolayı pastadan hiç yiyemedim ama sağlık olsun, misafirlerimizin beğenmesinin verdiği mutluluk bana yetti:)
Pastayı servis ederken bana da sürpriz olan bir detay ise canım annemin gönlünden kopmuş.
 O geceden hatıra olarak isimlerimizin ve tarihimizin yazdığı peçeteler yaptırmış, çok güzel bir jest oldu bize, ona da çoook teşekkür ediyorum ve böyle bir annem olduğu için her an çok şanslı hissediyorum kendimi:)


Bence çok maliyeti olmayan ama sunumlarınızda çok hoş bir detay olarak siz de kullanabilirsiniz bu peçete fikrini.
İnternete yazdığınızda yaptırabileceğiniz birçok seçenek çıkıyor karşınıza. 

Pastamızı kesip, tüm sevdiklerimizle fotoğraf çektirdikten sonra o geceyi hatırlamaları için, bizden bir hatıra olarak öncesinde yaptırdığımız hediyeliklerimizi de dağıttık. 
Ben hediye de olsa hep işlevsel olmasına dikkat ettim. Kullandıkça bizi hatırlamaları için kullanabilecekleri bir şey olmalıydı sonuçta:) Bu yüzden benim de günlük hayatta çok kullandığım bez çantayı özellikle hanımların muhakkak bir yerlerde kullanabileceklerini  düşündüm. Özellikle isim yazmadım ki daha rahat kullanılabilsin, sadece bizi hatırlatması için gecenin tarihini yazdırdık. 
Siz de Bursa kumaş pazarından amerikan bezi alıp, bir matbaa da istediğiniz baskıyı yaptırablirsiniz. Toplu olarak yapan yerler var fakat biz kumaşlarını fazla ince bulduğumuz için kendimiz diktirmeyi tercih ettik. 

İşte bu kadar detaylar ve hazırlıklar sonucunda gecemizi istediğim gibi bitirdik. 
Tabii ki bunlar tüketim odaklı, materyalist yanıydı gecenin. 
Olmasaydı da pek tabii olurdu ama ben içimde kalsın istemedim, elimden geldiğince
 imkanlar müsade ettiği sürece gerçekleştirdim aklımdakileri. 
Ama şu bir gerçek ki o gece sevdiklerim yanımızda olmasaydı bunların hiçbirinin anlamı olmayacaktı. O kahveleri birlikte içtiğimiz, o pastayı birlikte tattığımız, birlikte onlarca kare fotoğraf çektirdiğimiz büyük ailemiz olmasaydı hiçbirinin varlığı keyif vermeyecekti. 
Çok şükür ki; hep bir aradaydık ve o gece en güzel anılarımız arasındaki yerini aldı. 
O yüzden yazımın en büyük teşekkürü 7 ocak akşamı bizi yalnız bırakmayan ailelerimize, arkadaşlarımıza,sevdiklerimize... 
İyi ki varsınız, iyi ki bizimlesiniz...


Ve benim bir teşekkürüm daha var ki en özeli.
Hayatımın geri kalanı için attığım adımda yanımda olan, elimi hep sımsıkı tutan, canımın diğer yarısı Emisi'ye en özel teşekkürüm hep yanımda olduğu için. 

Bu da böyleydi işte, sözümüzü verdik. Sizlere gereksiz detaylarda boğulmuş gibi gelebilirim, öyle düşünürseniz de canınız sağolsun ama ben hazırlarken çok keyif aldım. Bence o keyif, beğenildiğini görmek her şeye değerdi. 
Sizin daha güzel günler yaşamanzı dileğiyle...
Sevgiyle kalın.
Busi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder